chains of love are the chains of love

Jag är en av dem som inte firar Alla Hjärtans Dag. Trots att jag har en underbar sambo som 
egentligen borde firas varje dag så har just den 14:e februari aldrig varit en speciell dag.
Kanske stör det mig att det blir ännu ett krav på att man måste dela livet med någon annan
för att vara lycklig. Kanske är det bara så att Alla Hjärtans Dag har en tendens att spä på det
redan så otroligt heteronormativa samhället vi lever i.
 
Trots det så tänkte jag, i romantikens tecken med den nya våren runt hörnet, lista några fina kärlekslåtar
som ni kan sjunga utanför era lovers fönster tills ni blir insläppta eller bortforslade.
Om man inte är intresserad av att hitta en lover så kan man sjunga för sig själv i spegeln
och inse att man är en ganska awesome människa. 
 
I'll Be Your Mirror - The Velvet Underground & Nico
My Funny Valentine - Chet Baker
Say Yes - Elliott Smith
Do You Realize?? - The Flaming Lips
Gospel - The National
Chain of Flowers - Grinderman
To Be Alone With You - Sufjan Stevens
I'll Keep It With Mine - Nico
 
Glada i Berlin 2011

Follow on Bloglovin

Follow @coldinalaska
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback