konsten att inte redigera sina bilder.

Idag utmanade jag mig själv med att inte redigera mina nytagna foton. Inte ens ändra ljuset eller kontrasten.

Det är inte så att jag tycker det är något fel på att redigera sina bilder, det kan ge fotot det där lilla extra eller ändra helt och skapa ett nytt koncept. Det som är fel är att jag själv blivit för beroende av redigering.

När jag fotograferar kommer jag på mig själv att tänka ”Äh, fixar det i redigeringen.” alldeles för många gånger.

 

Så idag fotograferade jag vid havet. (Mycket hav, jag vet. En annan strand iaf.) Och försökte hela tiden ta bilden precis som jag ville ha den från början. Det var riktigt kul! Lite knepigt ibland och jag tog många fler bilder än jag brukar. Men jag lärde mig så mycket!

 

 
 
 
 
 

 


Follow on Bloglovin

Follow @coldinalaska
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback