kylskåpsrensning: pepprig kyckling & lyxfika

Jag älskar utmaningen i att laga mat på resterna i kylen. Det inte är hållbart för miljön eller ekonomin att slänga fullt ätbar mat så jag försöker alltid göra nåt på de sista resterna innan en storhandling.

 

Dagens rätt blev örtkryddade klyftpotatisar med kycklingfilé i pepprig sås. Såsen är gjord på philadelphiaosten som jag inte tyckte var så god på macka men som passade perfekt som såsbas.

(Det känns jäkligt drygt att kasta mat bara för att man tyckte smaken var ”sådär”.)

Potatisen såg ut att ha några få dagar kvar så det fick följa med, även om jag tror att ris skulle göra

denna rätten lite godare! Till efterrätt blev det en lyxig macka med chokladphiladelphia

och sockerkulor som snart passerar bäst-före-datumet. (Visste inte ens att det fanns på strössel.)

 


Follow on Bloglovin

Follow @coldinalaska
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback